AWAS ! Rahsia ini bakal menyebabkan ramai yang tertanya-tanya bagaimana anda berjaya mengawal masalah Diabetes dan kelihatan sentiasa cergas sihat.




MENCARI PEMANIS GULA STEVIA UNTUK DIABETES ?




 KETAHUI BAGAIMANA

 

‘ A ’ MENGAWAL MASALAH DIABETES

&

‘ B ’ BOLEH MENCUBA MAKANAN MANIS TANPA RISAU !


NOTA: Ini bukan produk ajaib terus sihat, mahupun produk kecantikan.


Masalah paras gula dalam darah yang tidak terkawal dan dibiarkan pada jangka masa yang panjang boleh mengakibatkan kesan-kesan (komplikasi) seperti kencing manis (diabetes).

Bukan sahaja melemahkan badan, tetapi ia menganggu aktiviti-aktiviti harian anda!


99% pesakit yang mengalami Masalah Diabetes pasti mengalami masalah seperti berikut:

  1. LEMAH DAN TIDAK BERMAYA
  2. KERJA SEMUA LAMBAT KERANA KELETIHAN 
  3. KULIT MERAH, BERNANAH DAN LUKA LAMBAT NAK KERING
  4. TERINGIN NAK MAKAN MANIS TAPI KENA JAUHKAN
  5. TERASA DIRI TIDAK SEMPURNA 
  6. SEMAKIN LAMA SEMAKIN STRESS TIDAK TERKAWAL


Masalah paras gula dalam darah tinggi amat menyakitkan bagi ramai yang mengalaminya. Ratusan malah ribuan ringgit telah dihabiskan/dibelanjakan, tapi masalah  paras gula dalam darah masih tidak berkurangan. Pengganti gula yang sihat dan kualiti dapat membantu mengurangkan gula dalam darah dan mengurangkan risau dan resah yang dihadapi seharian.



TANDA-TANDA MASALAH DIABETES

  • Bagi yang menghadapi Masalah Diabetes, serangan jantung boleh berlaku dimana kesan di macrovascular (salur darah yang besar)



Kesan Masalah Diebetes akan juga melibatkan halangan kepada laluan pembuluh salur darah (arteri) di kaki kesan di macrovascular (salur darah yang besar) akan berlaku.



Lumpuh (stroke)  samada sepenuhnya (tidak boleh berjalan, bercakap atau makan) atau lumpuh separuh badan salah satu kesan Masalah Diabetes.

 


Komplikasi microvasular adalah kesan kepada saluar darah yang kecil. Ia akan mengakibatkan kegagalan fungsi buah pinggang. Jika kedua-dua tidak berfungsi, penghidap Diebetes memerlukan dialysis dan itulah salah satu Masalah Diabetes.



Risiko mata menjadi kabur dan buta. Tiada jalan yang boleh menyebabkan sembuh daripada buta disebabka  oleh Diabetes (kencing manis).


Masalah Diabetes akan menyebabkan saraf kurang rangsangan terutamanya di bahagian hujung tangan dan kaki. Pesakit Diabetes biasanya akan mengalami kebas di hujung kaki dan tangan. Deria rasa juga akan berkurangan (rasa sakit atau panas) pada kaki dan tangan. Oleh disebabkan deria berkurangan, mereka tidak perasan atau tidak sedar jika terpijak benda yang tajam atau berdiri di kawasan terlalu panas. Tanpa disedari mereka tidak sedar dan mendapati luka di tapak kaki.




BETUL KE, PESAKIT DIABETES MENINGKAT DI MALAYSIA?

YA, BETUL!

 =========================

Penghidap Diabetes di Malaysia mahupun di seluruh dunia menunjukkan peningkatan yang ketara saban tahu dan ia lebih ketar dilaporkan di negara-negara berpendapat rendah serta serdahana. Sejumlah 11.6 peratus penduduk di negara ini pada 2006 menghidap diabetes. Peningkatan sebanyakan 3.6 peratus pada 2011, dan pada 2015, ia meningkat kepada 17.5 peratus.

Data di atas menjadikan seramai 3.5 juta penduduk dewasa di Malaysia menghidap Diabetes dan daripada jumlah tersebut, separuh (9.2 peratus) tidak mengetahui bahawa mereka menghidapi penyakit tersebut.

Rujukan : 05 April 2016, Utusan Malaysia

 =========================


Tahukah Anda?

70% Rakyat Malaysia mengalami masalah kesihatan disebabkan oleh gula

 
Kredit :  Berita Harian



Penghidap Masalah Diabetes berasa kurang selesa setiap kali paras gula mula meningkat. Semua kena pantang. Mencari Pemanis Gula Stevia yang berkesan sangat sukar. Ada sesetengah produk mengatakan Pemanis Gula Stevia tiada kandungan gula biasa yang mempunyai kalori, manisnya sangatlah manis, tetapi kecewa bila mendapati ada juga gula biasa dimasukkan supaya menjadi manisnya bertambah. Patutlah paras gula sama je, kalau tak makin meningkat. Dahlah stress dengan penyakit diabetes (kencing manis), cuba produk nak kurangkan paras gula tinggi, tapi jadi sebaliknya. Pemanis Gula Stevia apakah ini!

Paling sedih bila teringin minum minuman kegemaran tapi kalau tak masuk gula, mana nak umpph!!!..  Lagilah tengok kek kat kedai bakeri, adus... meleleh air liur, tapi tak boleh ngap jugak, gula banyak oooii...ada ke Pemanis Gula Stevia yang sesuai boleh guna tanpa gula dalam darah tidak tinggi? 
  • Apa lagi.... menung kat tepi pintu...menangis tersedu-sedu didalam hati, lama-lama makan hati.


    Anda dah habis mengenangkan paras gula anda yang tinggi setiap malam?





Disclaimer: Testimoni-testimoni di atas adalah dari pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.


Ini antara yang mengalami masalah paras gula yang tinggi dan mencari Pemanis Gula Stevia yang sesuai tanpa kalori. Mereka juga seperti anda yang pernah mencuba bermacam-macam produk untuk mengurangkan paras gula anda dan secara tidak langsung anda akan rasa lebih tenang bagi menyakit Diabetes yang semakin terkawal.Memang rasa banyak dah cuba Pemanis Gula Stevia dan melihat pengiklanan sebegini. Tetapi, setelah menggunakan cari ni, masalah mereka semakin kurang dan terkawal.

Mereka sudah berpuas hati. Dari masalah berat badan (Obesiti) sehingga mengalami Diabetes (kencing manis), dari masalah-masalah ini, pengurangan paras gula dapat di kawal.

Mereka akhirnya membenarkan testimoni mereka dikongsi.


ANDA INGIN JADI SEPERTI MEREKA? 

 

Mereka antara ribuan pengguna Pemanis Gula Stevia Lyv Stegood yang berjaya mengawal masalah mereka.

Anda di tempat yang betul!

MUNGKIN SEKARANG GILIRAN ANDA PULA UNTUK MENGAWAL MASALAH ANDA.

MEREKA BOLEH, KENAPA TIDAK ANDA?


Beginilah, bagi kami ceritakan serba sedikit tentang masalah DIABETES yang ramai penghidapnya di Malaysia.


Mengenai Diabetes: Diabetes adalah salah satu penyakit kronik di mana ianya merupakan masalah yang besar di kebanyakan negara-negara di dunia. Di Malaysia satu kajian telah dilakukan pada tahun 2011 di mana di anggarkan lebih dari 3 juta rakyat Malaysia menghidapi diabetes. Diabetes adalah satu keadaan di mana tahap gula di dalam darah anda adalah tinggi dari normal. Ia adalah satu daripada faktor utama untuk mendapat sakit jantung atau angin ahmar. Diabetes berlaku apabila pankreas dalam badan tidak lagi menghasilkan insulin atau badan tidak boleh menggunakan insulin sendiri dengan berkesan. Makanan yang kita makan akan bertukar kepada gula dalam badan kita. Insulin akan digunakan untuk membawa gula dalam saluran darah kedalam sel dan tisu, di mana ia akan digunakan untuk membekalkan tenaga. Apabila kekurangan insulin, gula tidak boleh dibawa ke dalam sel dan tisu, maka paras gula dalam badan akan meningkat. Ini akan merosakkan sel yang memerlukan glukosa untuk tenaga dan juga ini akan merosakkan organ dan tisu yang didedahkan kepada tahap glukosa yang tinggi.

Terdapat dua jenis diabetes utama:

Jenis 1 – “Diabetes atau Insulin Dependent Diabetes Mellitus” (bergantung pada Insulin)

  • Biasanya berlaku pada kanak-kanak dan remaja
  • Biasanya tidak dapat menghasilkan insulin

Jenis 2 – “Diabetes atau Non-Insulin Dependent Diabetes Mellitus” (tidak bergantung pada insulin)

  • Jenis paling biasa ditemui dan lebih daripada 90% penghidap diabetes adalah penghidap jenis ini.
  • Selalunya pada orang yang berumur dan berat badan berlebihan.

 

Rujukan : myhealth Kementerian Kesihatan Malaysia

 

Untuk mengawal masalah DIABETES, anda perlu elak makanan berlemak, manis dan banyakkanlah makan sayur-sayuran.

 

APA LAGI YANG PERLU DIELAKKAN APABILA MASALAH DIABETES MENYERANG?

 

JANGAN SESEKALI STRESS ! 

“KESABARAN ANDA  AKAN TERGUGAT”





Kredit :  Utusan Malaysia


                         Kredit: Harian Metro                         


=============================================

 Cara-Cara Menurunkan Gula Darah

Membeli Alat Semak Tahap Gula Darah


Petua bagi mengawal gula dalam darah yang lebih rendah pertama adalah untuk mempunyai alat melihat tahap gula dalam darah. Alat ini sangat berkesan untuk memeriksa gula darah anda. Dalam penggunaan alat ini membolehkan anda sentiasa memantau tahap gula dalam darah anda jika tinggi atau rendah.

Kerap Bersenam


Selalulah bersenam. Apabila anda memantau gula dalam darah anda, sudah tentu anda sudah ketahui keputusan tahap gula dalam darah. Jika hasilnya tinggi, salah satu cara yang paling berkesan dan mujarab bagi menurunkan tahap gula dalam darah adalah melakukan senaman.


Diet Protein Tinggi


Selain dapat mengurangkan berat badan, diet protein tinggi juga sangat membantu dalam menurunkan paras gula dalam darah. Ia berkesan dengan pesakit diabetes dan pesakit yang mempunyai tahap tinggi gula dalam darah dan hasilnya sangat berkesan. 


=============================================

 

Tahukah Anda ?

Minuman dan makanan memainkan peranan yang penting bagi gula dalam darah kita. Terdapat makanan atau minuman yang mempunyai kalori atau gula yang berlebihan.  Seperti dibawah, kebanyakannya mengandungi gula yang terlalu tinggi. Bagi jangka yang panjang, ia akan menyebabkan obesiti dan seterusnya risiko penyakit kencing manis (diabetes). Pengambilan gula berlebihan menyebabkan banyak keburukan dari kebaikan. Anda boleh memilih apa yang baik untuk anda ia akan memberi impak yang mendalam bagi kehidupan harian anda.




======================

PETUA TRADISIONAL MENURUNKAN GULA DALAM DARAH BAGI PENYAKIT KENCING MANIS & OBESITI

======================


Seperti mana yang kita tahu kencing manis (diabetes)  sangat merbahaya dan berisiko tinggi dan berkemungkinan besar mendapat penyakit kronik yang lain seperti sakit jantung. Selain rutin berjumpa dengan doktor anda dan bersenam, terdapat

cara tradisional yang boleh membantu penyakit kencing manis.


1. Daun sirih ini amat berkhasiat untuk merawat penyakit kencing manis. Cara penggunaannya:

  • Merebus 10 helai daun sirih bersama lima ulas bawang merah.
  • Kesemua bahan-bahan ini hendaklah direbus dengan menggunakan dua gelas air sejuk.
  • Setelah mendidih, tuangkan ke dalam cawan dan pesakit hendaklah meminum air rebusan ini
  • Dinasihatkan agar mengamalkannya setiap hari pada waktu pagi dan petang.





2. Kencing manis juga boleh dirawat dengan menggunakan buah petai. Cara-caranya ialah:

  • Mengambil 5 keping buah petai.
  • Buah petai tersebut hendaklah direbus.
  • Air rebusan tersebut hendaklah diminum setengah gelas setiap hari.
  • Pengambilannya hanya sekali sehari.




3. Menggunakan akar patawali/akar serutun juga dapat membantu mengurangkan gula dalam darah.

  • Ambil  akar patawali/akar serutun sebesar dua inci. Lalu ditumbuk sehingga lumat.
  • Setelah lumat, kesemuanya hendaklah dimasukkan ke dalam air sejuk.
  • Masukkan bahan yang dia tumbuk hingga lumat ke dalam gelas yang berisi setengah gelas air.
  • Selepas 30 minit, tapiskan campuran tersebut.
  • Sama seperti penggunaan daun sirih, air campuran ini hendaklah diminum setiap hari pada waktu pagi dan petang.



==========================================================================================
JANGAN RISAU

Anda di tempat yang betul! Saya akan bantu anda sebagaimana
saya telah membantu mereka.

======================
KALI INI GILIRAN ANDA PULA.
ORANG LAIN BOLEH, ANDA MESTI BOLEH.

======================




Gunalah Stevia Asli Pemanis Gula Stevia anda

======================
Apakah Kelebihan Pemanis Gula Stevia Lyv Stegood ini?

Formulasi khas oleh Prof. Madya. Dr. Mohamad bin Osman dengan menggunakan Gred Stevia yang terbaik dan diluluskan.


    Stevia Asli digunakan sebagai pemanis minuman dan makanan.

    ✔ Pemanis Gula Stevia untuk pesakit diabetes dan obesiti

    Tiada GMO ( Genetic Mordification Organism)

    Zero Kalori!!

    Tiada rasa pahit 

    Rasa manis yang sedap lagi menyegarkan

    ======================

    STEVIA TESTIMONI









    Disclaimer: Testimoni di atas adalah dari pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.

    ======================

    CARA PENGGUNAAN STEVIA ASLI

    ======================


    ======================

    Siapakah Kami?

    Syarikat yang memasarkan produk-produk berasaskan bahan semulajadi dan selamat kepada pengguna.
    . Jika anda berminat untuk bertanya tentang produk ini, anda boleh terus datang ke NFA Technologies Sdn Bhd di:

    NFA TECHNOLOGIES SDN BHD
    3-1(A), Jalan Dagang SB 4/1
    Taman Sungai Besi Indah
    43300 Seri Kembangan
    Selangor Darul Ehsan
    Tel/Fax: +603-89594493 
    Whatssap  : +6018-9089617
    ======================================


    Anda bersedia untuk mendapatkan Stevia Lyv Stegood?

    HARGA?

    Harga Biasa:   RM 120.00

    Eh..Tunggu Dulu.. Jangan Bayar RM 120.00 Lagi

    Promosi MINGGU INI SAHAJA,  anda hanya perlu bayar

    Stevia Lyv Stegood= RM 40.00

    3 Stevia Lyv Stegood = RM117.00

    TAPI TUNGGU DULU

    KHAS HARI INI SAHAJA!!!!!!!!!!!

    untuk
    60 
    51
    25
    PEMBELI SAHAJA LAGI


    UNTUK DAPATKAN

    POTONGAN HARGA
    RM10.00

    GUNAKAN KUPON

    LYV10


    Disclaimer: Apa yang kami nyatakan di web ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa dan dari ulasan pengguna sebenar. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini.

    =======================================


    Sehari anda tidak bertindak ia  bermakna anda sedang menyusahkan diri anda sendiri. Hari-hari mengeluh dengan masalah pengambilan gula terlalu tinggi tetapi tiada tindakan positif yang diambil.


    =========================================

    Isi Borang Pembelian Dibawah SEKARANG!

    FAQ:

    1. Adakah Stevia Lyv Stegood dapat mengurang gula dalam darah?   >>> Ya,  ia ada dapat mengurangkan gula dalam darah kerana ia gula tanpa kalori dan terdiri dari stevia yang berkualiti.
    2. Adakah Stevia Lyv Stegood selamat untuk kanak-kanak?   >>> Ya, ia hanyalah gula tanpa kalori. Tetapi ia lebih sesuai kepada individu yang mempunyai kencing manis (diabetes), obesiti atau sesiapa yang ingin mengawal pengambilan gula.
    3. Berapa lama perlu saya tunggu sebelum Stevia Lyv Stegood menunjukkan kesannya?   >>> Jika menggunakan setiap hari, anda akan melihat kesannya apabila anda pergi ke klinik atau ke hospital, sila check tahap gula dalam darah anda. Ia mengikut jenis masalah dan saiz badan atau usia.
    4. Apa langkah-langkah keselamatan yang harus diambil apabila menggunakan Stevia Lyv Stegood? Adakah kemungkinan terjadi kesan sampingan selepas menggunakan produk ini?  >>> Produk ini selamat dan senang untuk digunakan. Apa-apapun semua produk haruslah digunakan secara tidak keterlaluan dan secara sederhana.  Walaupun produk ini selamat untuk kanak-kanak, sila pastikan produk ini diguna pakai dibawah pengawasan orang dewasa.
    5. Apakah cara yang paling sesuai untuk menggunakan Stevia Lyv Stegood ?   >>>Terdapat video cara penggunaan seperti diatas, di mana ia susuai digunakan 1-2 titisan untuk secawan teh. Bagi penggunaan untuk makanan, ia digunakan secukup rasa.

    Disclaimer: Apa yang kami nyatakan di web ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa dan dari ulasan pengguna sebenar. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini. Namun demikian, ianya ialah hasil persendirian dan hasil selalunya berlainan. Kami tidak menuntut yang ia adalah hasil tipikal yang akan dialami semua penggunaPermintaan pulangan semula akan dilakukan selepas pihak kami mengenal pasti kenapakah produk tidak berkesan


    Jika ada masalah ketika mengisi borang atau membuat bayaran,

    Sila Whatsapp ke + 60189089617


    Perhatian! Sila lengkapkan borang di bawah.

    Ruangan yang wajib diisi

    BUTIRAN PEMBELIAN

    Produk Kuantiti Harga (RM)
    Stevia Lyv Stegood
    JUMLAH

    Kupon Diskaun

    Masukkan kod kupon di bawah (jika ada) dan tuntut!

    Kos Penghantaran

    JUMLAH KESELURUHAN (RM)
    Caj Pengendalian (RM)

    KAEDAH PEMBAYARAN

    Perhatian! Sila pilih (dengan KLIK) kaedah pembayaran yang sesuai untuk anda di bawah.

    Sila lakukan bayaran berjumlah RM ke akaun bank pilihan anda di bawah.

    • Anda mesti memasukkan emel steviaishealthy@gmail.com di ruangan emel semasa melakukan transaksi menerusi Perbankan Internet.
    • Anda mesti mengambil dan memuat naik gambar bukti pembayaran jika anda melakukan transaksi menerusi Mesin Deposit Tunai.
    PenamaNFA Technologies Sdn Bhd
    No. Akaun562142411434
    Buka Maybank2u  

    BUTIRAN PELANGGAN

    Log Masuk atau


    PENGESAHAN



    Maklumat Peniaga

    NFA Technologies Sdn Bhd (1104790-M)
    steviaishealthy@gmail.com
    +60189089617